ضرر های موجود در سنگ های قیمتی و گران

مطالب مفید درباره سنگ های زینتی و جواهرات

خرید انگشتر نقره مردانه دست ساز


ضرر های موجود در سنگ های قیمتی و گران

ا


از سوی دیگر، برخی سودجویان برای دستیابی آسان تر و ارزان تر به برخی سنگ های قیمتی، افسانه هایی را در مورد این نوع سنگ ها رایج نمودند. اوپال از سنگ هایی است که به بد یمنی و بد شگونی شهرت یافته است. این شایعه زمانی رواج یافت که یکی از سلاطین عثمانی به اوپال علاقمند شد. این سلطان با نشر افسانه هایی در مورد این سنگ زیبا توانست تجار و ثروتمندان را راضی نماید تا

سنگ های اوپال خود را به ارزان ترین قیمت به او بفروشند و در طی چند سال توانست مجموعه ی عظیمی از اوپال را گردآوری نماید. اینگونه گفته می شود که این پادشاه عمر طولانی نداشت و بر اثر یک بیماری نادر از دنیا رفت. برخی معتقدند همین دلیلی است بر اینکه افسانه ی اوپال حقیقت دارد.

 

جواهر
پادشاهان و زمامداران، نقش مهمی در تعیین و تفسیر افسانه ی سنگ ها داشته اند. در برمه، سنگ های قیمتی نفرین شده به حساب می آیند و از سوی دیگر تمام سنگ هایی که از معادن برمه استخراج می شوند مستقیما به خزانه پادشاه منتقل می گردند. اگر کسی تلاش کند حتی مقدار کمی از این سنگ ها را بدزد باید تاوان سنگینی برای آن بپردازد که گاهی حتی به قیمت جان آن فرد تمام می شود.



نکته قابل توجه این است که برخی از مواد تشکیل دهنده ی سنگ ها برای بدن آدمی بسیار خطرناک می باشند و اگر به هر طریقی وارد بدن انسان شوند می توانند تاثیرات جبران ناپذیری بهمراه داشته باشند. گرد ایجاد شده از تراش سنگ سلفورسیماب (Cinnabar) بسیار کشنده است. بخش چشمگیری از این سنگ از جیوه تشکیل شده است و اگر این ماده با استنشاق یا بلعیدن وارد بدن شود دستگاه عصبی بدن بشدت آسیب می بیند. جیوه باعث اختلال در روند رشد، بی حسی ، ناشنوایی و نابینایی می شود. سنگ مالاکیت نیز به علت دارا بودن مس می تواند جز دسته بندی سنگ های خطرناک قرار بگیرد.

 


یاقوت سرخ، چشم گربه و یاقوت کبود از خطرناک ترین جواهرات هستند.استفاده مداوم از سنگ چشم گربه با وزنی بیش از چهار قیراط ممکن است نتایج بسیار وحشتناکی را ببار آورد. اگر در طی ماه های تابستان از چشم گربه استفاده شود ممکن است خونریزی در چشم، گوش و بینی بوجود آید. وضعیت مشابهی در مورد استفاده از یاقوت کبود موجود است؛ طبیعت یاقوت کبود بی نهایت سرد میباشد. در چنین شرایطی وزن آن نمی باید از چهار قیراط تجاوز کند. یاقوت سرخ، چشم گربه و یاقوت کبود را نمی بایستی بدون توصیه ی سنگ شناسان متخصص مصرف نمائید.

 



بسیاری از سنگ ها یکی از مواد خطرناک را در فرمول شیمیایی خود یدک می کشند اما میزان این مقدار مواد بسیار مهم است. باید به این نکته توجه داشته باشیم که همواره افرادی هستند که خاطره بلیعدن یک گیاه یا یک ماهی سمی را برای ما تعریف می کنند بدون اینکه کوچکترین ترین آسیبی دیده باشند. همانگونه که از مقدار کمی از زهر مارها برای مصونیت از مقدار زیاد آن استفاده می شود، استفاده از برخی سنگ ها می تواند ما را در برابر برخی سموم مصون نماید.

 

 

منبع:www.zarsee.com

 



می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 85

تاریخ انتشار: شنبه 15 دی 1397 ساعت: 22:54

برچسب ها : ,,,,,,,,
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((مطالب مفید درباره سنگ های زینتی و جواهرات)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف